vad jobbigt

Det finns inga bra bilder på mig från Dammiddagen så hela min outfit syns jag får helt enkelt slänga på mig det och fota själv. Men inte idag. d:
Allt för din skull Mija ;)

Jag har precis hällt i mig två koppar kaffe. Sitter och skriver in Min fins skolarbete på datorn. Han skrev det för hand smartingen och eftersom han skriver på datorn så långsamt bad han mig. Sen att det var 19 sidor med hans minimala bitvis otydbara text är en annan femma. Jag har iaf skrivit in 9 sidor nu men behövde lite paus från skrivandet så jag skriver här istället, haha.

Igår blev vi färdiga till att hänga upp julgardiner. Jag fick inviga strykbrädan och strykjärnet :D.
Har bara haft brädan sen jul förra året och järnet ett par månader. Men jag är ingen stryk-människa. Det är typ gardiner och skjortor som ska strykas.
Nu är det bara granen kvar och den kommer om ett par dagar hoppas jag. LÄNGTA!
Får lägga alla våra julklappar under den också. Se hur länge dom överlever. Jag har ju snören på alla våra klappar och vilken liten skit älskar att äta snören?? Jo just ja, du gissade rätt. DIO! Hopplösa söta kisen.

I helgen ska vi göra julgodis. Mums. Nästa helg ska vi göra pepparkakor med Min fins kusin. Det blir nog mysigt också. Jag och han pratar ganska mkt nuförtiden. Tog bara 3½ år. hehe. Min fin påstår att han är blyg. Onekligen verkar det så. Men snällare människa får man leta efter.

Ska göra julgodis med mamma också i helgen. Min fin ska vara hos sin familj och göra leverpastej och annat sådant där. Eftersom jag inte kan äta det om jag sett levern innan den blev pastej ska jag inte vara med.. Haha.

Läste en blogg idag. Den som skriver bloggen är en person jag kände väl innan men nu tappat kontakten med ganska mkt. Vi hälsar och sådära när vi ses men det är sällan. Saknar personen. Men ändå inte det jag tänkte säga egentligen.
Jag känner igen mig i den här personen som fan. Tänk om jag har samma? Fast kanske inte lika mkt.
Och på tal om sådana saker och lite annat så måste jag göra ngt åt min sjuka telefonskräck. Det här går ju inte längre. Jag har inte ringt VC idag heller för att jag inte vågar. Inte T heller. Eller Nymölla, eller TTT.
Blir aldrig färdig till saker som har med ringa att göra.
Märkligt då att jag jobbade på Teletolktjänster i 7 månader då, det går ju liksom ut på att ringa nästan hela dagarna. Men det är inte samma sak när det är jobb tror jag. Finns en privat och en jobb-Emma.

Nåja, fortsätta skriva Min fins arbete nu..


hejdå!

Kommentarer
Postat av: Mija

vad snäääll du är.. :) För jag vill ju faktiskt se klänningen..



Jobbigt och skriva över på datorn från handskrivet.. Usch jag gjorde alltid med så där..



Mycket nyfiken vems blogg du läst, kan man få läsa också kanske? :)

2008-12-10 @ 18:40:32
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Mija

Du sparar väl ljuskopparna till mig va? :))

2008-12-10 @ 21:22:52
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jomen det känner jag igen mig av! Jag hatar hatar hatar att ringa folk jag inte känner och så, börjar gå ifrån det men det tar alltid en satans tid innan jag ringer folk! och då sitter jag ändå här och pratar med folk dagarna i ända ;D ska ni till karlshamns kår imorgon, det hade varit skoj! puss

2008-12-11 @ 10:00:49
Postat av: Mija

Så himla snällt :)

Vi får se till och träffas sen efter helgerna! För innan blir nog alldeles för stressigt tror jag!

2008-12-11 @ 11:02:44
URL: http://mijasegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0