Vår resa

Kan inte lova att det blir långt eller ens roligt men här är storyn om vår resa :)
Det började i torsdags då vi packade inför resan och bestämde med syster +pojkvän när vi skulle ses på fredagmorgonen. Det bestämdes till 05.25 nere på gården. Vi förberedde också genom att bre mackor till bussfrukosten och blanda saft. :D
Fredagen vaknade vi 5 (usch usch usch) och packade ner det sista och klädde oss. Mer döda än levande. Gick ut på gården och mötte resten av resesällskapet och begav oss sedan mot mcdonalds i stan där bussen skulle plocka upp oss 05.55. Det regnade och var kallt. Men vi såg fram emot det hela massvis.
Väl på bussen blev det lite kaos då busschauffören gav oss platser som redan var upptagna. Men det löste sig till sist trots att vi tjurade lite då vi faktiskt hade bokat dom platserna på nätet när vi bokade resan. Nåja nåja. Vi plockade upp folk i vä, hörby, lund och malmö. Sen fick det inte plats mer folk :)
Åkte genom Danmark ner till Rödby där vi tog båten till Puttgarden. Den tog 45 minuter och där var en miljard människor på båten så hann precis gå in i affären och köpa några öl och sen inget mer. Massvis med folk överallt. När vi kom iland åkte vi en 9 mil o sen var vi framme i Kiel :D
Detta är typ Kiel på väldigt långt avstånd :)

Reseledaren berättade massa om staden och visade var julmarknaden var och vi fick fina kartor :)
Sen kom vi äntligen fram till hotellet.

Men dom hade ju inte städat klart våra rum (vi kom dit 13 och incheck är 15) så vi fick lite sådära jaha, vad gör vi nu-känsla. Men vi gick på toa och kollade in hotellet lite och när vi kom tillbaka var rummen klara. Yippey!
Åkte upp till rätt våning och letade upp rummen. Vi fick längst ner i korridoren medan syster +sambo fick precis vid hissen. Massa rännande blev det där emellan till slut d:
Fint rum och badrum med badkar! Yippey! Vi hade förberett ifallifall och hade badsalt o skum med oss. Hihi.
badrum          
Badrummet                 Själva rummet                     Ser ni ölöppnaren?? Varför bredvid toastolen??

Efter vi vilat lite på hotellrummet begav vi oss ut på julmarknaden. Det var väldigt mysigt men inte alls som i Rostock. Detta var lite mindre och lite mer utspritt. Inte lika mkt folk heller. Men trevligt med variation iaf. Drack glühwein och varm choklad. Fick jättefina muggar. Har ju sen ett par år tillbaka, förvisso från Rostock men ändå.
Bestämde oss för att äta på ett steakhouse på kvällen som finns likadant i Rostock där dom har jättegod mat. Gick till något sådant dära gigantiskt köpcenter också och kikade. Sen tillbaka till hotellet. Jag och Minfin tog ett varsitt bad och syster och sambo gick till andra sidan stan och kikade. Sen träffades vi och drack lite öl osv och sen gick vi till restaurangen. Åt så vi nästan dog. Men gott var det :)
Sen när vi väl kom ut hade allt stängt och klockan var bara 22. Trist attan. Gick till hotellbaren och beställde lite drinkar. Bartendern var den duktigaste jag någonsin stött på. Jag beställde en Mojito   som var supergodast. Och Minfin och systers sambo beställde andra som med var goda. Blev imponerade som fasen.
När dessa var uppdruckna gick vi till rummen och satt och spelade lite spel och drack lite vin. Sen var det dags för sängen. Skulle upp kl 8 på lördagen var det bestämt. När vi vaknade då var det frukost som gällde. Finns det något bättre än hotellfrukost!? Nej precis. Min fin hade världens huvudvärk så vi gick tillbaka till rummet så han fick vila ett par timmar. Vid ett begav vi oss ut igen. Kollade läget på andra sidan stan (ingen julmarknad) som var tyskarnas område. Ingen kunde engelska. Men det var skoj. Handlade lite på Aldi och en annan affär. Vin, bubbel, glühwein och lite annat mumsigt. Beställde bord på en mysig restaurang och sen begav vi oss till hotellet igen. Badade och sen gick vi ut en runda igen. denna gången till julmarknaden. Min fin köpte julkaka och jag kanderade nötter :D. Sen gick vi mest och kikade i alla stånd och affärer. Sen tillbaka på hotellet igen. Där träffade vi syster och sambo. Satte oss och drack lite på deras rum. Sen gick vi till restaurangen. Det var den godaste maten jag någonsin ätit, som jag kommer ihåg iaf :D. Såsen var iofs godast, grönpepparsås. Mumsmums! Sen gick vi till hotellbaren igen.
En gång hade vi drinkkväll där minfin var bartender. Han gjorde Daiquiri och det var det äckligaste jag någonsin druckit. Men den här bartendern var ju riktigt duktig så jag chansade och beställde en hallondaquiri. Det var det godaste jag någonsin druckit och halva kvällen funderade jag på hur Minfin kunde göra något så gott till något så fruktansvärt äckligt. Syster beställde jordgubbsdaquri och den var också mkt mumsig. Vi satt och spelade lite Skipbo och snackade skit. Det var riktigt trevligt avslut på kvällen.
Mysigt :D

Gick sen och la oss typ tolv. Gick upp halv åtta och mötte syster o sambo. Åt den mumsiga frukosten och sen var det upp till rummen sista gång och packa och så. Halv tio gick vi till bussen. Åkte sedan till Puttgarden och Bordershoppen! Där hade vi 1timme och 15 min på oss att gå igenom de 4 våningarna och plocka på oss det vi skulle. Stressa stressa! Ska jag tillägga att det var så många människor där så vi knappt kunde röra oss? Vår glögg var slut men annars var jag nöjd med inköp och så :D.
Tyvärr fastnade syster och sambo i kassan (vi stod där 30 min) så dom kom försent så vi missade båten. Tur dom går var 30 minut. Resan hem är ju inte så intressant att berätta om kanske. Men hem kom vi iaf.
Katterna var superglada över att ha oss hemma igen. Även om Elliot var tvungen att tjura lite först som vanligt. Han gör alltid det när vi lämnat honom själv förlänge. Sötnöten. Men inte ens han kunde hålla sig länge så efter en kvart gosade han som tusan :D.
Vi var alldeles för trötta för att laga mat igår så åt kinamat. Mumsish. Tur den finns runt hörnan.

Idag firar jag och min fin 3½ år så jag fick muffins och ljus och fin sång av honom imorse. Hihi.

Till skitsnackaren:
Jag vet inte om personen ljög eller inte för personen vill inte prata om det hela med mig. Min åsikt är att det hela är ett missförstånd. Men jag vet inte.
Och jag är inte rädd för att något ska komma ut, för då hade jag inte varit dum nog att lägga ut det på bloggen. Allt som står i min blogg är min sanning och det står jag för.

Nåja nåja. Nu ska vi inte prata mer om sådana tråkigheter.
Jag ska äta lite soppa och krypa tätt intill Minfin och mysa. Kanske se en schysst film :D

Ha det så bra alla!

Jag längtar tills ikväll eller imorgonkväll då jag har en dejt ;)


Kommentarer
Postat av: Mija

Så mysigt det låter.. Och kul med massa bilder med! :) Hoppas ni hade det supertrevligt. Måste dock fråga vad glühwein är? Typ glögg eller?



Har du råkat ut för en skitsnackare?! :(

2008-12-08 @ 17:37:10
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Mija

Haha okej, jag längtar tills man får se. :)



Men vafan så jävla fegt att inte våga stå för det man skriver. Vad skrev dom? Du har tagit bort det eller?

2008-12-08 @ 19:20:32
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Mija

Men herregud, det är för jävla tråkigt att folk inte kan stå för det de vill säga. Aja, löjligt iallafall! Du är ju ärlig i bloggen iallafall även om du inte hänger ut någon, sen får ju vem som ta åt sig! :S

2008-12-08 @ 21:26:57
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Hannah

Åhh det låter som att ni haft det jättemysigt, jag vill meeeeed! Grattis på 3,5 årsdagen och vaddå för en dejt? Och vaddå för en skitsnackare? vad trist! Men det är sånt att inte bry sig om :) pusspuss

2008-12-09 @ 09:45:35
Postat av: Mija

Ja, det är så skönt att det gick snabbt. Jag hade ju velat att de skulle älska varandra från första ögonkastet.. haha. :)

2008-12-09 @ 18:01:24
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Mija

Jo så är det väl :) Men jag får vara nöjd över att det gick så fort som det ändå gjorde :)

2008-12-10 @ 11:55:51
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Mija

jag hoppas att det är vänskapsfight men ibland låter det inte så, så som de gnyr och fräser och ja. :)

2008-12-10 @ 14:07:45
URL: http://mijasegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0