hinner inte med!

Ojojoj!
Var ska jag börja?

I måndags förra veckan gjorde jag mitt sista prov för denna termin. Jag har klarat allt. Även om jag hade velat ha bättre betyg är jag nöjd. Började ju en månad senare o nu i slutet märktes det massa när jag hade prov varje dag. Nästa termin ska jag satsa på bättre.

I tisdags åkte vi till Sweden rock och satte upp våra tält. Sen stack jag, min fin o tekila till köpenhamn för att se Kiss.. Det var en enormt stor häftig konsert. Även om jag aldrig lyssnat särskilt mkt på Kiss var det häftigt. Dom hade häftig scenshow och allt. Sångaren, Paul Stanley tog sig ut mitt i pubilkhavet under konserten. Han hamnade precis bredvid oss. Sjöng en låt. Det var lite coolt :)
Det jobbiga var att det var den sjukaste värmen någonsin. Inget vatten att tala om. Ingen luftkonditionering eller något. Och Danmark var helskumt. Trots att det funkat innan kunde helt plötsligt ingen affär ta visa eller mastercard så vi fick inte köpa något vatten heller. Inte förrän i Lund. Jag som körde trodde jag skulle dö. Men det gick fint. Tanken var att vi skulle ta oss tillbaka till SRF på natten men efter vi varit hemma och duschat insåg vi att vi aldrig skulle orka ta oss till Norje. Så vi sov hemma, underbara säng!
Stack till Norje vid ca 10 onsdagförmiddag. Där stannade vi till söndag kl 07.30. Det var så underbart skoj! Roligaste SRF hittills (och jag har hunnit med  5 nu). Mest för att vi campade kanske. Vi var fem tält med ca 2 i varje. Ett bra gäng. Hade bryggt 40 liter vin som 6 pers delade på. Min fin o Molnet var de som lyckades dricka upp sina 5 liter. Jag hade 1 kvar. De andra var kassa. Plus att vi hade två bjuddunkar. Men iaf.
Det finns så mkt att berätta så att jag kanske borde låta bli att berätta. Det är svårt att ens försöka.
Men lite. Avantasia var bästa bandet. Var nöjd över Whitesnake, Def leppard o Mucc. De andra var sådär. Sämst var Poison som avslutade. Kom 20 min sent, spelade bara 80 min av 180. Dom var trötta, gamla o slitna.
Vi badade en dag. Underbart. Träffade FS-Benny. Lika skoj som vanligt. O massa massa massa andra människor. Helt sjukt vad folk var pratsjuka iår :). Såg massa knasiga människor. På tal om det slog jag rekord iår, såg 10 nakna killar d:. Min fin tjurar som bara såg en tjej. Haha.
Vi hade mysigaste campet. En gång ledde fram till oss. Allt var bra.
Jag fick stort brännsår på min axel dock. Dumma dumma sol! Det gör lite ont och kliar! Jag har världens knäppa bränna.
Träffade Pelle också. Han är skoj. Krille såg jag med, han har tydligen bestämt sig för att glömma det hela. Det är bra, men det kommer nog aldrig bli som förr. :(
Jag o min fin hade överlag en riktigt bra vecka. Det var så mys. Rockfestivalen är speciell för oss. Det var där vi blev vi. Allt känns så bra dessa dagar, alltid. Lite speciellt, lite mer glitter. Han var så söt min pojke. Sa så fina saker till mig. Jag är så lycklig!

Nåja, nog om detta.

När vi kom hem i söndags var vi helt slut. Min fin köpte massa god frukost som vi åt. Sen la vi oss o sov (efter vi duschat bort allt damm o skit). Sen gick vi upp. Såg på film, myste o så. Jag bjöd på kinamat o vi hade en underbar dag. För vi firade 3 år!!!! Tiden har rusat iväg. Fattar inte var tiden tar vägen. Men det har varit underbart hela tiden. Älskar honom mer än någonsin!

I måndags var det introduktion på Nymölla. Massa info om säkerhet, stämplingen in o ut från jobbet o allt annat bra att veta-grejs. Sen var det dags att träffa sin bas. Han hjälpte oss att hämta kläder, hitta skåp o visa lite (dock fick jag inte se min maskin). Sen åt vi lunch o efter det var det rundvandring på stället. Sen var den dagen över.
Idag började min kurs. Det är tänkt att jag ska lära mig köra travers. Kommer tom få körkort i det. Haha. Idag var det bara teori. Inte så skoj. Fick se filmer som var typ 20 år gamla.. Sen berättade han mest om grejer man inte ska göra. Berättade om massa olyckor som hänt pga både det ena och det andra. Läskigt.
Imorgon är det dags att köra dessa monster. (Dom lyfter ca hur många ton som helst  :) ). Önska mig lycka till!
För övrigt är jag nog äldst på kursen. De flesta är -89:or. Någon var tom en -90:a. USch vad jag är gammal!!
Torsdag börjar jag jobba på riktigt. Är lite nervöst. Hittar inte till mitt skåp för övrigt. Får virra imorgon. O på torsdag ska jag virra för att hitta basen. Han glömde visa sitt kontor.. Bra! Hmm....

För den som inte vet är detta typ en travers. En grej i taket med en vajer med en krok i ändan så man kan koppla på tunga grejer som man sedan flyttar med denna travers. Typ


Nåja, har du läst allt detta är jag imponerad!
Nu ska jag dricka oboy!

hejhej!

Kommentarer
Postat av: Mija

Hej!

Visst var det du som skrev i min blogg va? Stod inte vem det var ifrån men antog det var från dig..

Fick du mycket pengar tillbaka från skatten?

Inte för att jag har med det o göra.. Men du o Krille?! Måste missat något va?



Kram

2008-06-10 @ 22:12:12
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Mija

Okej vad skum.. ;)



Gött.. Jag fick 16 000 tillbaka på skatten.. Så du var värst ;) Alla jag berättat det för har blivit helt chockade o trott att det var fel och bara skulle vara 1600 eller 6000. Men nee.. Vi är bäst! Vad ska du göra för pengarna? Ni skulle på semester va?



Men oj vad trist.. Du får gärna maila hela historien om du vill.. eller berätta iaf lite mer. ;) Blev lite chockad vettu..



Kram

2008-06-10 @ 22:53:01
URL: http://mijasegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0