Underbara helg!

I onsdags fick jag köra travers. Det var rätt skoj men dagen i sig var rätt tråkig. Vi var 9 pers så det var mkt väntan medan de andra körde. Men det gick bra. Jag kan nu stoppa gungningar, hämta tambour med papper (dessa väger typ 40 ton) och köra dessa dit de ska.
Jag lärde mig att hitta till mitt skåp, det var inte så svårt. Bara in till mekverkstan o uppför en trappa och sen till höger :)

I torsdags var det första jobbdagen! Hade fått förklarat för mig var basens kontor var. Men jag hittade inte riktigt till den delen av byggnaden från mitt skåp d:. Fick ta värsta omvägen. Hade lite rundvandring o så med två andra killar.
Tillslut släpptes jag av vid min maskin. (efter jag fått visat för mig det enkla hållet till mitt omklädningsrum från maskinen). Det är faktiskt inte lätt. Nymölla är gigantiskt stort och jag har omklädningsrummet på andra sidan den byggnaden jag är i. Och inte på samma våning heller.
De jag jobbade ihop med torsdags och igår heter Inger, Christer och Klang (hihi). Dom är faktiskt jättetrevliga alla tre. Men nästa vecka är det byte. Så får se vilka det blir då.
Dessa två dagar jag jobbat har gått snabbt. Men får se nästa helg när det är 12 timmar istället. Inte lika snabbt då kanske.
Men har fått lära mig ganska mkt. Tycker det är ganska roligt.
Men man sitter kanske en 15-20 min sen jobbar man 15-30 min. Om allt fungerar som det ska :)
Vilket det gjort ganska mkt hela tiden faktiskt.

När jag slutade jobbet igår stack jag till Krokås för att vara med på Björns studentfest kombinerat med Dianas examensfest. Det var rätt trevligt att träffa min fins släkt. Det var god mat också :)
Men jag var rätt trött så blev inget festande för min del. Min fin fick dricka istället så körde jag hem.
Får se om Johanna var ledig något på kristianstadsdagarna så vi kunde hitta på något då. Jag har frivecka den veckan :)
Missar Killebom och är bara ledig på lördagen på Östersjö så får ju ta allt på krstddagarna istället :)

Jag skriver typ en mil långa inlägg ofta, men har aldrig bilder. usch vad jag är tråkig. Får ta en bild nästa gång :)

Nu ska jag handla, fixa tvätttid och röja lite här.

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Mija

Ja nej det var ju inte så mycket faktiskt.. Man har ju hört värre. ;)



Jo vi funderade på Gbg men det blev stockholm igen..



Jag jobbar alla dagar utom tis-ons tror jag det var. :) Snäll tanke.



Kram

2008-06-14 @ 16:11:08
URL: http://mijasegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0