Julklappar

Idag har vi varit himla himla duktiga. Vi är nu helt färdiga med julklappar till 6 personer och har börjat på till 2. Det är väl bra? Eller kanske inte. Vi har en lista med 25 personer vi ska köpa till. Och det är bara 66 dagar kvar till jul!!
Och jag har ingen inkomst och Min fin har bara bidrag. Men ändå. Det löser väl sig :)
Längtar tills alla paket kommer (en del är köpta på nätet). Älskar att slå in presenter. Leka med snören och grejer. Även om jag är värdelös och även om katterna alltid lyckas få tag på paketen, oavsett hur eller var jag gömmer dom, så snören och papper är lite tilltufsade. Men tror folk vant sig lite nu :)

På tal om jul så slog Dio sönder vår julkula jag hade fått lov att hänga upp. Den gick i en miljard bitar eftersom det var en glaskula och nu har jag ingen julstämning någonstans i heeeela lägenheten.. Jag som brukade ha julpyntat vid det här laget när jag bodde hemma hos mamma :)
Är inte van vid detta. Men jag har fått lov att pynta tidigare iår, det är bra! Jag gillar julen innan julafton. Inte efter. Min fin är tvärtom. Typiskt nog.

Ikväll kommer Tekila och Hannah hit. Det blir nog skoj. Fast jag har lite panik. Hannah har aldrig varit här och här ser lite smått kaotiskt ut som vanligt. Lite pinsamt. men men. Bättre än vanligt eftersom jag storstädade i torsdags/fredags. Men har tvättat idag så är tvätt på tork överallt och min fin har ett laga-fina-stora-vasen-projekt på bordet i vardagsrummet. Men det blir nog bra.

Ända sen vi flyttade hit har vi lovat att fotografera vår lägenhet och skicka till Min fins släkting Carina. Men vi har inte gjort det än. Blev akut sugen men kameran har ju Min fin med sig nu när han är i skolan (ja, en söndag). Det var ju inte bra.
För övrigt om ni undrar, vi fick köksmöbler, soffor och soffbord av Carina och då lovade vi att fota så hon fick se hur det såg ut i vår lägenhet :)
Vi har iofs bytt ut soffbordet nu. Men ändå. Det får bli ett projekt. Kanske kan lägga upp bilderna på bloggen med... Inte alla som sett hur vi bor....

I februari ska vi upp till stockholm och se AC/DC. Det ska bli lite skoj. Även om dom inte är mitt favoritband... Sen i sommar ska vi till Köpenhamn och se Metallica. Om vi får biljetter och inte jobbar då. Kanske får ledigt iofs :)

Nu orkar jag inte skriva mer. Ska väl skala lite potatis med. Usch vad tråkigt.

Nåja, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Mija

Det är nog jag som har tystnat. Jag har knappt tid eller ork att läsa andras bloggar för tillfället. Men jag ska bli bättre. ;)



Allt bra?

2008-10-26 @ 10:22:08
URL: http://mijasegen.blogg.se/
Postat av: Hannah

Ni hade så fint så, och herregud du skulle bara se mitt rum när jag får ha det som jag hade velat. Totalt kaos och saker öööööverallt! Well saker har jag väl överallt redan men då är det på golvet med ;D kramkram!

2008-10-31 @ 00:16:34
URL: http://hannahelais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0