Juuuuuuuuuuul

Skulle pyntat vår gran igår men jag vart supertrött och somnade kl 20. Så blev minsann inte så.
Men kunde det bli en bättre dag än denna??
Vi vart på kalas hos Källa idag och hade jättetrevligt. Fantastisk mat och pepparkakstårta! :)
Och sen när vi skulle köra hem började det snöa, vilken lycka!!
Och det har snöat här hela kvällen, inte så att det vräkt ner men det har singlat lite flingor här och var!
Det ser så mysigt ut!


När vi kom hem drack vi lite te med syster och molnis. Hjärtat fixade så granen passade i granfoten. Sen fixade grabbarna så granen stod rakt-ish. :)
När grannarna stuckit satte jag på julmusik på högsta volym och satte igång.
Ungefär halvvägs i julkulehögen var jag nöjd.
Visst, glitter skulle det ju också vara, men annars tyckte jag det var lagom.
Men sådan tur hade inte jag, för iår var det hjärtats tur att bestämma. Till slut fick han hjälpa mig för jag såg inte en enda ledig gren.. Det gjorde han, hihi.
När kulorna nästan var slut och glittret slängdes på blev det såhär

Jag tycker det är sjuka mängder kulor. Men hjärtat hade velat ha fler. Men han tyckte vi inte hade fler fina (yes, jag får köpa fler!!)
Jag är konstig har jag kommit på, för det bästaste jag vet är att köpa julkulor. Bara iår har jag liksom köpt 40 kanske. Vet inte riktigt. Och det är minst så många jag köper varje år. Ändå vill jag ha en julgran med inte så mkt kulor.. Det är konstigt. :)
Men jag är hyfsat fantasifull så mitt gröna ikea-bord (detta fast olivgrönt) slängde jag massa julkulor i. Så det blev tjusigt. Sen har jag kulor i gardinstången vid balkongdörren, i badrummet och ja, massa ställen. På mina orkidéer.. Överallt :)
Mycket finare än att ha tusentals i granen.



Julgranen 2008. Jag bestämde pyntet. Som tur är syns det inte så bra hur liten och sned denna granen var :)



Julgranen 2007. Oerhört stor gran. Men den var fiiiiin.

Nej, nu ska mysa vidare med min julmusik och titta på granen! (Ja, även om det är för mkt kulor älskar jag den)
För övrigt kan jag rekomendera Nygårda fatlagrade julmust. Den var god!

Kommentarer
Postat av: Mamma och "Pappa"

Åh, vad fint det blev med granen. Vi klädde också vår igår!!!

Har du fått någon julstämning nu?

Kram

2009-12-14 @ 09:19:52
Postat av: erica

mysmysmys jag vill hem till min julgran =) jag får klä den alldeles själv, eftersom mamma är fullt upptagen med att instruera pappa om hur och var julprydnaderna ska sättas upp och sen följer hon efter honom för att rätta till allt och min bror bryr sej inte. så julgranen är min, for life =P

2009-12-14 @ 11:36:30
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Lisette

Emmma, förlåt... Men jag måste medge att min smak mer stämmer överens med Adams.. Fast det behöver du ju inte berätta. I min gran hänger jag med på mängder! Det med att hänga julkulor lite överallt tyckte jag lät fint, så det kanske jag apar efter i år =P Kram

2009-12-14 @ 12:15:42
URL: http://floppimig.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag måste dessvärre hålla med ovanstående talare: jag tycker det är mycket finare med MASSAMASSAMASSA pynt, fast jag är ju sånoch det vet du ju :) Jag har ju massamassa saker överallt så varför skulle det inte vara samma sak med min gran ;) Jag längtar efter att se din julstökade lya! puss

2009-12-14 @ 16:36:55
Postat av: anouk

TACk så mycket:D Känns skitbra.



Vad mysigt ni verkar ha det...

2009-12-14 @ 22:15:14
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Lisette

Läste precis din kommentar på Joans blogg. Jag tycker oxå att det var skojigt att Adam fick visa leg :D

2009-12-15 @ 13:08:24
URL: http://floppimig.blogg.se/
Postat av: Mija

Åh du e så duktig på o blogga. Kul :) Jag måste sno listan som du hade där nere.. ;)



Tack för din omtanke gällande Tuva. Vi var hos veterinären och hon hade någon influensa, så hade 39,4 graders feber (att jämföra med människans). Så hon fick en spruta o räknas vara bra om ett par dagar, annars skulle jag åka in igen.. Men visst är det jobbigt.. :(

2009-12-15 @ 15:25:46
URL: http://mijasegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0