oops(ies)

När man kör sådan här schysst lchf får man inte äta bröd :)
Men jag älskar pålägg så då fick jag hitta mig ett alternativ. Och det blev oopsies. Dom verkar vara rätt populära i lchf-kretsar och det finns oändliga alternativ som man kan göra med dom. Ändra litegranna så kan du helt plötsligt göra semlor av dom tex. Massa saker. Vad jag hört. Aldrig testat själv. Jag har dom som macka :)

Man börjar iallafall med att ta fram lite schyssta ingredienser

Ägg är bra att börja med. Det ska man krångla med och lägga vitorna i en skål och gulorna i en skål. Himla knixigt tycker jag :)
Till en sats har jag 3 styckena ägg.
Men det är ju inte bara ägg man har.
Tillsammans med äggVitorna har man

Salt :). Det behöver inte just vara detta saltet. Men det är det saltet jag använder :). Man ska ha en sisodär en nypa salt. När man slängt ner saltet till äggvitorna ska man vispa som tusan. Så mycket så man kan vända skålen uppochner utan att det trillar på golvet :)

Känns sådär lätt att visa när det är vitt innehåll i en vit skål ;)
Men fluffigt och inte rinnande.
När man gjort detta ska man ta hand om äggulorna, dom får man faktiskt inte glömma bort!
Och eftersom dom inte ska känna sig ensamma ska vi ta fram den sista ingrediensen

Nämligen Philadelphian. Jag gillar att ha smaksatt, men alla får ta precis vad dom vill :)
Till en sats ska man ha 85 gram sådant här klet iallafall.
Släng ner det hos äggulorna och blanda ihop. Tills det ungefär ser ut såhär

Åh så tjusigt. Men det är ju inte lika roligt om inte alla får leka tillsammans. Så nu ska man hälla ner gulorna till vitorna

Ja, det ser ut som någon kissat i snö, eller något. Men iallafall. Eftersom man vill behålla fluffigheten ska man helst försiktigt vända ner gulorna i vitorna. Annars blir det minsann inte så bra!

När det ser ut såhär är det ganska så färdigblandat. Då kan man ta fram stora fina plåten och börja klicka ut allt där.

När man gjort det är det bara in i ugnen. Den ska helst vara 175 grader varm. När oopsiesarna har solat i ca 30 minuter är dom fäääärdiga.
Då kan man ta ut plåten igen :)

Ungefär såhär ska dom se ut. Vad jag vet iallafall. Mina ser ut så :)
Fast nuförtiden är jag lat och gör 1½ sats och brer ut över en plåt. Sen när dom är färdiga skär jag ut lämpligt stora bitar istället :)

Svårt att beskriva hur dom smakar. Inte så mkt egentligen. Och dom frasar när man äter.. Men det är helt okej att äta iallafall.

Nu har jag inte tid mer er längre för...

Jag ska ligga i sängen och se på Moulin Rouge och äta ett par bitar choklad. Vardagslyx!
Ja, det är en del av vårt ölspel men jag har inget bättre. Vill ha något hårt underlag att ha datorn på när den står i sängen :)

Katterna? Jodå, dom myser på

Ingen bra bild men dom ligger här och pussas i fåtöljen. :) Dio spinner så jag inte hör så mkt annat och Elliot tjurar lite. Tycker inte om när lillebror ska tvätta honom och ligga på honom...
Men lite mysigt :)

Adjöss och tack för inspirationen igen Hannah ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma och "Pappa"

Det ska vi baka. Bra att ha när du hälsar på.

Åh, vad barnen är gosiga. Längtar efter dom!

Kram

2009-12-16 @ 07:34:00
Postat av: Hannah

Hihiihi det var jätteroligt! Speciellt det dära med kiss i snön ;D Men vad bra då kan jag följa ditt recept istället för tråkiga recept ute på webben när jag väl ska börja äta enligt din diet :) puss

2009-12-16 @ 15:10:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0