Tyskland

Eftersom jag inte är så bra på att uppdatera, eller jag var inte så bra. Så kommer det nu under hösten komma lite "sommar"-inlägg. Jag har ju hela tiden tagit massa bilder nämligen och tänkt att jag skulle lägga ut på bloggen, men aldrig blivit färdig.
Här kommer iaf första sommar-inlägget. Dom inblandade i denna story är jag och systeryster Micka!
En vacker dag i augusti kände jag och syster att vårt alkoholförråd började sina. Så vi tänkte som så att det nog var lika bra att bege sig till Tysklandet. Så då gjorde vi det! Sidådär 04.30 en morgon möttes vi och hoppade in i bilen. Vi skulle till Trelleborg för därifrån skulle båten gå. Jag TROR att Micka hatade mig lite den bilfärden. Eftersom jag körde men liksom inte ville somna hade jag radion på och för att riktigt hålla mig vaken var jag tvungen att sjunga och dansa. Jag var pigg som en lärka vill jag meddela! Syster som mår illa och har huvudvärk när hon är trött var inte lika pigg..... Men jag hade jätteroligt!
Vi körde innan solen ens gått upp! Men när den väl sa hej till oss fick man ju ta lite foto . Hej solen!
När vi kom fram till Trelleborg satt jag mest och grubblade på hur fasen jag skulle göra när jag kom fram till biljettluckan eftersom man inte kan veva ner rutan på bilen vi lånade. Jag fick helt enkelt köra fram lite extra och öppna dörren. Det tyckte jag var lite pinsamt. Sen kom vi på båten. Den var tråkig att åka. Det tog 4 timmar. Vi spelade lite spel, läste lite bok och gick omkring. Inget roligt.
När vi kom fram till Tysklandet körde vi ungefär 20 meter, sen var vi framme på Bordershoppen. Eftersom vi hade kört himla långt och var lite hungriga bestämde vi oss för att äta innan vi skulle bege oss in i affären.
Detta var den oerhört vacka utsikten vi hade. Tjusigt va? Helt klart en tysk känsla man får iaf, tycker jag. Men nu har jag kanske lite föutfattade meningar :). Eller nej, det har jag inte. Jag har bilat genom tyskland och allmänt varit där ett par ggr så jag tycker detta var typiskt tyskt! Jag åt supergod äggrulle. Det var kokt ägg, salt och majonnäs ;). Micka var seriös och hade kokt vatten och hade med sig soppa. Men mina rullar var nog guodare tror jag :D. När vi var mätta och glada (ja, det blåste den dagen) så begav vi oss in i affären. Eftersom vi skulle ha ganska så många flak beslutade vi oss för att fixa dom först och sedan lämna dom och sen gå in igen för att leta upp de mer spännande sakerna, flaskorna :)
. Vi fyllde heeeela bagaget med öl och cider. Det var lite trevligt tyckte jag. När vi grejat in allt detta begav vi oss in i affären igen. Vi var de enda kunderna i hela affären så vi kunde gå runt och lulla hur vi ville. Det var jävligt gött. En timme eller två senare och ett par eurosar fattigare gick vi ut igen. Hyfsat nöjda med vårat köp började vi packa in i bilen. . Detta var min sida av bilen. Och detta var systers. Vi sparade lite plats för båtens shop. Man vet aldrig vilka fynd man kan hitta!
Eftersom vi inte hittar så bra i Tysklandet hade vi redan bestämt att vi inte skulle lämna färjeläget. Så då gjorde vi inte det heller. Problemet var ju att då var det lite väntetid tills vi skulle åka hem.... Men vi roade oss med att först hänga i bilen på bordershop-parkeringen . Den som är bakom de rödvita plastsakerna. Sen när det var tråkigt busade vi lite och körde ända till kön. Här är lite av kön. :) Som ni ser på föregående bild är det inte så långt från bordershopparkeringen! Här på denna bilden ser man var man kör av och på båten. Denna bild är tagen från parkeringen på Bordershoppen. Så ni inser kanske hur sjukt långt in i landet vi begav oss!
Tillslut kom vi på båten. Vi åt litegrann, eller ja för mycket. Sjuka portioner man fick. Båda två gick runt med gravidmagar sen och iaf jag hade jätteont i magen. Inte bra. Vi roade oss lite som föregående båttur. Fast vi handlade lite i shopen också denna gång. Jag köpte whiskey och godis :).
Sen körade vi hem när vi äntligen kommit till Sverigelandet. Då var vi hyfsat äckligt trötta så det var en galen resa hem. Jag skrattade så hemskt mycket iallafall och vi hade roligt och massa konstiga saker. Det var kanonroligt! 23.45 kom vi fram till staden vi booooor i. Då fick grabbarna ta över och bära upp alla saker till lägenheterna. När allt var uppburet gick vi över till syster och Molnet och drack lite av det nyinköpta. Typ 02.30 gick jag och la mig. Då hade jag varit uppe sen 04.00. Sjukt trött. Men det var så härligt att lägga sig, jag somnade på under två minuter! Normalt sett tar det nog en 15-20 min istället.
Happ, detta var en dag i somras. Fortsättning följer!
För övrigt kommer det inte alls i kronologisk ordning. Det kommer i den ordning jag känner för att skriva om det ;)

Snart kommer Hannah och leker med mig. Det ska bli reuligt! Sen kommer syster också och då ska vi tappa upp blåbärsölen på flaskor! Det ska dock HELST stå på flaska ett halvår, men vi får se hur länge jag klarar att vänta innan jag provsmakar första flaskan ;)

Kommentarer
Postat av: Lisette

Shit! Vadå fullpackad bil! =) Båt i 4 timmar.. My goodness.. Kanske därför jag aldrig åkt till tyskland än.. Hehee.. =) Kram på dig!!

2009-09-19 @ 19:37:22
URL: http://floppimig.blogg.se/
Postat av: Hannah

ÅÅÅÅEEE jag blir så avis på all er sprit :) jag vill määÄ :D får shoppa på bordershoppen efter mallis istället ,:D super inlägg! puss

2009-09-21 @ 11:03:30

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0