bröllop

Det här med att vi ska gifta oss har vi pratat om ganska så länge. Men vi gjorde en deal för många år sedan (förhållandemässigt sätt alltså) att om jag fick bestämma förlovning var det hjärtat som skulle fria. I efterhand insåg jag mitt big mistake men skit samma ;).
Tydligen hade hjärtat ganska många planer för datum och annat. Först tänkte han sin 30årsdag men kom fram till att det är alldeles för länge tills dess :P. Och då tänkte han att hans turnummer är 11 så vad hade inte passat bättre än 11-11-11 men sen berättade han inte det för någon så våra fina vänner hann paxa det datumet innan han kom på den smarta idéen att berätta det. Så när han då kombinerade dessa tankar, 30årsdag och turnummer 11 så kom han fram till den fina idéen att vi gifter oss 11-03-11. Så många elvor det går när 11-11-11 är upptaget och dessutom hans födelsedag, förvisso ett år tidigare än det var tänkt från början.
Hjärtat sa till mig att vi skulle ha en mysig första adventsfika och så.. När vi hade det friade väl han typ på sitt sätt :P.
Sedan dess har jag haft panik över alla miljarder saker som ska göras!!
MEN vi har iallafall bokat rådhuset (och ja, för oss är det ett RIKTIGT bröllop. Så behöver inte höra fler kommentarer om vårt val tack). Vi är inte troende och känner inget behov av att vara i en kyrka med en präst. Dessutom har vissa av oss i förhållandet lite scenskräck så tyvärr mina kära vänner blir det ett yttepyttelitet bröllop. Vittnen måste man ju ha två och vi frågade Hannah och Fredrik som med glädje (hoppas jag, hehehe) ställde upp. :D
Efter vigseln blir det lite mat på någon mysig restaurang och sen kommer jag och hjärtat checka in på hotell är tanken.

Däremot blir det nog en supderdupergigantisk fest sen i samband med min 25årsdag. Tanken är nog att vi minskar ner mitt 25årsfirande och ökar på bröllopsfirandet. (fyller ju år 17 april så vi har pratat om 16 april då min dag är en söndag.)
Så även om de flesta missar själva vigseln hoppas jag att ni är sugna på att fira det med en fest med oss :)
Nu ska det bara fixas inbjudningar och kolla över gästlistan ett par ggr till så utskick blir väl i januari isåfall :)

Alla som är lite proffs på bröllop får gärna hjälpa mig att påminna mig om alla schyssta saker som måste fixas. Än så länge är:
vigselring
rådhuset
vittnen
intyg om hindersprövning
Namnändring klara..

Men har bestämt att åka till vinslöv och kolla klänningar. Då det inte är i en kyrka kommer jag inte ha en sådan där klassisk vit brudklänning. Tänker mig mer en grön blaklänningsliknande sak. Hjärtat har kollat upp kläder också, ska bara få pengar till att köpa det också :P
Har kollat upp några blomsteraffärer där jag vill ha min bukett. Ska in till Fantasi och snacka bröllopstårtor också för vill  nog ha den därifrån då jag gillar dom.
Inbjudningskort ska hjärtat fixa i veckan eller så. Det är på g iaf. Lokal till festen har jag skickat ut ett par mail med offerter och förfrågan om det är ledigt den dagen så det är med på gång hoppas jag.
Maten har vi ett par lösningar på . Antingen ska vi fråga några vi känner som är superbra på att laga mat eller så har jag kollat upp cateringförslag som är bra också. Vi får se.
Musik kommer nog bli typ datorn och spotify eller något. Inget band iallafall.
Dekorationer vet jag precis vad vi vill ha men kan inte köpa nu.
Ska fråga två om de vill toastmastra festen isåfall också så får dom lösa hela den biten :P

jag tror det var det mesta. Iallfall de stora detaljerna. Men kan vakna mitt i natten ibland och komma på massa viktiga saker.. Så har lite panik att jag skulle komma på något som var försent för att fixa.....

Nåja, det var allt för idag. Adjö

Kommentarer
Postat av: Hannah

NÄÄ VI SITTER HÄR HEMMA OCH SVÄR ÖVER ATT VI BLIVIT TILLFRÅGADE ;P såklart vi är skitglada, jag är så stolt så jag nästan kan spricka! MEN jag måste börja på taaal jag får paniiiik!

2010-12-09 @ 16:45:38
URL: http://hannahsofia.se
Postat av: Anna

Klart att det är ett riktigt bröllop även fast det inte är i kyrkan! Vad tramsigt!

Tänkte tipsa lite om hur vi gjorde:

Blommor: Viola design (typ bakom biblioteket)

Tårta: Duvanders (de har inga konstigheter som E-nummer i sina tårtor)

Maten är bra om ni antingen har catering till eller någon som är bra på att laga mat som får tydligt huvudansvar (det missade vi, tack lillebror för att du räddade det)

Musik: Spotify funkar, men se till att någon har koll på det hela tiden så det inte rinner ut i sanden...

Och vad det gäller scenskräcken: det hade Martin också innan, men när man väl står där så märker man inte av någon annan. Han kommer bara kunna titta på dig, för du kommer vara så överjordiskt vacker :-)

2010-12-10 @ 12:04:11
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: Linn

ni gifter väl er vart ni vill. ingen som ska ha några åsikter om det banne mej:) borglig vigsel kan vaar precis lika fin kan du ju hälsa dom som säger något! och dessutom är det ju er dag och ingen annans!

kram

2010-12-10 @ 12:45:20

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0