framskjutet..

Eller ja, alltså det är inte det nu. Men här är då storyn om varför vi inte gifte oss tidigare.
Dels blir jag fundersam på varför folk påpekar att det var på tiden. Då vi hade tänkt att leva hela livet tillsammans behöver vi ju inte stressa fram ett så viktigt beslut, vi har ju egentligen 70 år till på oss. Vad är liksom 5½ år av en hel livsstid? Knappt någonting.. Så vi hade inte så bråttom med att gifta oss just för att nu känner vi varandra ganska så bra, så bra det går. Vi känner att efter så här lång tid vet vi att vi vill leva med varandra och kommer stå ut ;).
Men det finns en annan anledning också... och det är den här:

Det är jag.. 4-5 år gammal. Det är den största anledningen till att bröllop dröjt lite extra länge. När jag var i den åldern började jag planera mitt bröllop. Jag "tvingade" mina barbiedockor och gosedjur att gifta sig väldigt ofta. Nu, när jag är 24 har jag alltså funderat på bröllop i 20 år. På så många år hinner man komma på det perfekta bröllopet. Jag har haft alla detaljer i mitt huvud i tjugo års tid..
Sen kom nästa problem. Min kära pojkvän. Inte för att han planerat sitt bröllop... alls... men han ville absolut inte ha det som mig.
Min dröm var att vi skulle gifta oss i en kyrka (sen jag var liten har jag alltid tyckt om kyrkan vid Tollarp men sen gifte sig morbror där och ville inte stula den för dom men typ så!). Min morbror Krille skulle leda mig fram till min stora kärlek som skulle stå framme vid prästen. Jag skulle ha ett par söta ungar som gick framför och kastade rosblad.. två brudtärnor. systrar/vänner har skiftat med åren men hade jag fått välja idag hade det blivit storasyster och bästa vännen Hannah. Alla människor vi kände i hela världen skulle vara med i kyrkan. Jag skulle ha världens finaste brudklänning. Något i stil med: . Men inte riktigt. Har klänningen i huvudet men aldrig sett en liknande. Så hade fått sy upp egen. skulle ha superfin frisyr som var lockig och med en tiara. Det jag aldrig kunnat bestämma är när. Sommarbröllop? Då måste det vara fantastiskt väder. Vinterbröllop? Då ska det vara snö och helst snöa den dagen. Ville åka häst o släde till festen efteråt.
I vilket fall, detta är några av de detaljer jag funderat ut under 20 års tid...
Sen kommer hjärtat och vägrar gigantbröllop, kyrka, morbror ska leda mig fram för det är en förlegad tradition osv osv osv..
Så fastän vi bestämde för ett tag sedan att det var dags tog det tid att acceptera att mina 20 år gamla drömmar måste ersättas med nya drömmar. Rådhuset istället för kyrkan, inga gäster knappt istället för alla vi känner, ingen morbror som leder mig fram, ingen vit bröllopsklänning.. Massa nya tankar att acceptera. Vi har fått kompromissa hej vilt och det har tagit sin tid.
Men jag betvivlar inte en sekund att fastän det inte blev som jag tänkte mig från början så kommer det bli ett fantastiskt bröllop iallafall!

Nu ska jag tentaplugga igen.. sista timmarna nu innan det är dags imorgon :S

Kommentarer
Postat av: Anna

5 år är väl ingen tid?

Och jag hoppas att du får med dig något från dina egna tankar så du inte kompromissar bort ALLT. Jag höll på att göra det och det kändes helt fel till slut, som att det inte var jag som skulle gifta mig...

2010-12-16 @ 12:27:59
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0