kaffe

det är ju tusen ggr roligare att blogga när man får kommentarer på det man skriver. Ingen pik alls men med tanke på hur många som helt plötsligt fick lust att följa min blogg kan ju någon säga hej ;)

Sitter med henna i håret. Det är tungt och tråkigt och kladdigt. Dessutom hade jag massa klumpar på armarna och ansiktet så är fläckvis morotsfärgad just nu. Tur det tar cirka en timme att skölja bort skiten ur håret så det mesta av det andra försvinner :D

Sitter och dricker en kopp kaffe här i min ensamhet.. Väntar på att Molnet ska komma hit om en halvtimme och dricka mer kaffe med mig. :D
Och meditera kanske.

På tal om meditera fryser jag om fötterna.. Men orkar inte gå och hämta strumpor. Dagens i-landsproblem.. :P

sen undrar jag varför det inte är ett riktigt bröllop för att man väljer att göra det på sitt sätt och framför allt väljer att inte gifta sig i en kyrka? Vet någon det, är det någon som tycker så och kan förklara varför? För fick höra den kommentaren igår och blev otroligt sårad. Det är jag och hjärtat som ska gifta oss och för oss är det så på riktigt det bara kan bli. ÄVEN om det är på rådhuset. Om det inte var på riktigt där borde man ju inte kunnat gifta sig där.. eller?

Dricka har vi också funderingar på.. Hjärtat vill ju såklart ha egenbryggd öl för det är ju lite typiskt oss. Men vi kan ju inte bara ha det.. Men jag själv är inte big fan av vin då jag bara får ont i magen och blir trött. Ska man ha det ändå? Men isåfall vad ska man ha för vin? Jag är inget proffs på det där och framförallt inte rött om man nu ska ha det.. Jag hade velat ha cider. Haha.
Men kanske är lite mycket med öl, cider och rött o vitt vin? Med tanke på att våran budget är begränsad och vi har lite ont om tid att få ihop så mkt mer pengar menar jag.

För övrigt vill jag inte riktigt visa hur ringen ser ut utan det får ni ju se när vi ses
Men för er som är nyfikna ser den tyyyyyyp ut såhär:
Fast finare.. Eller ja. Denna är kanske inte ful men den är inte min! :P
Vi har inte graverat än för vet inte hur vi ska göra. Ska man bara ha datum? Eller ska man ha en liten textrad? Hur har ni gjort/tänkt?
För övrigt ska inte hjärtat ha en ring till, han använder inte ens den han har för han får läskiga sår och börjar vara/blöda när han har ringar. Inte för att jag vet om mannen brukar ha två ringar också? Jag har mest sett män med bara en.

Nu ska jag göra annat
Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Pinky

Vi skrev bara datum i ringarna. Egentligen är väl typ datum och namnet på den andra det som brukar stå, men annas ring var så tunn att det inte fick plats med nåt namn, så då körde vi med bara datum i bådas ringar. Så, vi körde med två ringar åt båda, fast det är nog 50/50 med bara en ring åt killen.

2010-12-09 @ 16:25:53
Postat av: erica

jag blir så JÄVLA trött på såna cepekommentarer. vi fick höra mycket sånt när vi hade ceremoni för lenore, att det juh inte var lika speciellt som ett dop. det är så jävla mycket skitsnack så det finns inte. ceremonin var tusen gånger mer speciell och fin än ett fucking dop med en prälle som stänker vatten på ungen till ingen nytta.



jag slår vad om att ert bröllop kommer bli precis lika fint och vackert och speciellt som alla bröllop är, eftersom att det fan inte handlar om VAR eller HUR man gifter sej utan om ATT man för i hela fridens namn FAKTISKT GIFTER sej. STUPID MÄNNISKOR!!!

2010-12-09 @ 16:35:36
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Hannah

jag vet vad ett oriktigt bröllop är! det är när man är ute i skogen barfota och blir vigda av natuuuuren dvs nån tomte som tror han har direktkanal till moder jord. inget gills juridiskt. DET är oriktigt!

2010-12-09 @ 16:45:01
URL: http://hannahsofia.se
Postat av: Anna

Vi har både namn och datum i förlovningsringarna, men bara datum i vigselringarna (fick inte plats till mer för jag har en massa stenar) Det gör ni som ni vill! Samma sak med hans ring - ni kan till och med skippa ringarna om ni vill det!!! (men det tror jag inte du vill ;-))

Dricka till maten - varför inte ta det som passar till den maten ni väljer och ha hembryggd öl till brudskålen? Vi skippade ju rödvinet för vi inte kände för att tvätta rödvinsfläckar...

Annars kan ni köra med att ni skippar presenterna och ber om en kuvertavgift för maten istället. Magdalena Ribbing har en massa tips om hur man gör det smidigt. (på dn.se)

Oh, blev visst ett jättelångt meddelande till, men om det är något du funderar över hjälper jag gärna till (om du vill ha hjälp förståss!) :-)

2010-12-10 @ 12:12:49
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0