bergochdalbana

Det har varit en märklig dag.
När jag vaknade imorse kände jag mig rätt lugn angående tentan på fredag. Har läst alla böcker jag ska och kollat mina anteckningar. Tänkte sätta igång med gamla tentor och det var då allt vände. Varenda fråga kändes jättesvår och jag kunde inte svaret på någon. Fick sådan jäkla panik och ville hoppa av skolan och bara gå och dö.
Sen försökte jag diskutera med hjärtat men han tyckte det var ren grekiska. Försökte nysta i alla frågor och la upp en nödlösning. Försökte leta upp svar på alla frågor men mådde dåligt ändå.
Sen kom hjärtat på den smarta idéen att ringa min svärmor som kan det här. I några timmar satt hon och jag och diskuterade mina gamla tentor och nu känns det så himla bra igen. Tycker att jag kan svaret på de flesta. Skönt att ha någon att diskutera med faktiskt!
Klarar jag tentan får jag ge henne något som tack för det känns så himla bra nu :)

Fick dessutom fina tulpaner också, röda! :D

Imorgon ska jag repetera lite och sen ska jag försöka ta det lugnt. Gå på stan med hjärtat. Se om vi hittar någon lampa för presentkortet, ta en fika och sen har jag bestämt att vi ska göra smörgåstårta. Sådär en sista måltid liksom, innan domedagen!

Nej, nu ska jag rusa vidare!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Ja jag känner igen det dära, dt är så läskigt för man fattar INGET helt plötsligt, men jag hade ju mamma att fråga fast hon mindes kanske inte så väldans mycket eftersomd et var ju ändå ett tag sen hon läste ;) men när jag pluggade så hade jag ju nästan bara kompisar som hade samma tenta :) puss

2010-02-25 @ 00:56:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0