flum

Ja, jag har fantastiskt mycket tid över just nu.. :P

Igårkväll låg jag och hjärtat och snackade som vanligt. Jag var väl på ett ovanligt flummigt humör för han sa att Adam betyder människa och då började min hjärna snurra...
Ungefär såhär snurrade den:
Det påstås att Gud skapade människan, Adam. Men om man som i mitt fall inte tror på Gud borde inte Adam skapats och om Adam betyder människa och han inte finns borde inte människor heller finnas.
Alltså finns inte vi människor egentligen.
Hur logiskt och begripligt som helst i min hjärna. Men tydligen inte i min sambos för han skrattade jättemycket åt mig och sa att jag var knäpp.
Jag håller inte med, gör ni?


Just ja, fixa andra benet och sluta fippla vare ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (hemligt)

Kan jag snoka på dig?:

Vad har du för fint att säga?:

Trackback
RSS 2.0